Lovely Melody

ملودی زندگی زیباست

Lovely Melody

ملودی زندگی زیباست

عنوان ندارد

چند روز پیش رفتم دکتر و منشی بهم گفت که دکتر جدید اومده منم نمیخواستم زیاد معطل بشم قبول کردم که برم پیش دکتر جدید. وقتی نوبتم شد و رفتم داخل اتاقش یه لحظه فکر کردم اشتباهی وارد شدم. یه خانم دکتری اونجا نشسته بود با یه لباس خیلی معمولی یه شلوار چروک و یه کش مشکی هم دور موهاش پیچیده بود. بعد جوراب صورتی با کفش مشکی پوشیده بود ، یعنی اگر این آدم جایی دیگه از کنارم رد میشد فکر میکرد چقدر بیچاره فقیره و نیازمند. منظورم اینه که اینقدر اینا ساده میپوشن و همه چیز رو ساده میگیرن گاهی دیگه زیاده روی میکنن. برعکس جای دیگه دنیا اینجا نمیشه از روی پوشش افراد متوجه بشی که یه تیپ آدمیه. ولی تو ایران اونی که پولداره و یه شغل درست حسابی داره از لباس و ماشین و خونش میتونی بفهمی که تو چه سطحی داره زندگی میکنه.  چند وقت پیش داشتم ماشینم رو پارک میکردم دیدم راننده جلویی ماشینش رو جابه جا کرد که من فضای بیشتری داشته باشم همچین ماشین مدل بالا و آنچنانی نبود خیلی معمولی بود بعد که راننده پیاده شد دیدم یکی دیگه از این دکترای کلینیک نزدیک خونمونه. بعدشم اومد طرفمو احوالپرسی کرد واقعا برام جالب بود که اول منو یادشه بعدشم میتونست رد شه بره و اعتنایی نکنه. یا اینکه تو مطبهاشون اونقدر سادس که با یه آفیس معمولی هیچ فرقی نمیکنه.

اما من دکترای ایران رو ترجیح میدم، کیف میکنم وقتی میبینم اینقدر تمیز و شیک هستن.البته که دکترای ایران سواد بالایی دارن و خیلی خوب بیماری رو تشخیص میدن و درمان میکنن . اینجا اول مثل ایران به این تعداد افراد بیمار ندارن دوم اینکه دسترسی به پزشک متخصص بعد از طی کردن هفت خوان رستم امکان پذیره. واسه همینم گاهی با داشتن درد بازم بیخیال میشی بری پیش دکتر چون تا بیمارستان به شما وقت بده و نوبتت بشه حتما دیگه یا خوب شدی یا مردی.

راه دیگش هم اینه که بدون اینکه منتظر نامه بیمارستان بشی مستقیم بری دکتر رو ببینی که هزینش خیلی بالاست. دوست من فقط برای اینکه از بارداریش مطمئن بشه و یه آزمایش خون ساده میخواست رفت بیمارستان خصوصی و 200 پوند هم شارژش کردن تا بهش بگن اونی که دکتر خودش تشخیص داده تومور نیست و این خانم بارداره.

اما در کنار همه اینها در صورتی که کسی نیاز به درمان داشته باشه بی چون و چرا در اولویت قرار میگیره و رسیدگیهای لازم براش انجام میشه. یعنی خدمات درمانی برای همه یکسان هست و همه میتونن از این خدمات استفاده کنن.


هوا داشت بهاری میشد که یه دفه رسید به 5 درجه زیر صفر و همه غافلگیر شدن. اما امروز یکی از بهترین روزای آفتابی در چند ماه گذشته بود من که خیلی لذت بردم.

ملودی باز هم گل کاشت و تو تست ریاضی سه تا کلاس اول شد واقعا خوشحال شدم و بیشتر از این خوشحالم که خودش دوست داره تو ریاضی جلو بره و علاقه داره .

کنسرت نرفتم چون جور نشد همسرم خیلی اصرار کرد که برم ولی بدون اون خوش نمیگذشت از طرفی دخترا هم تنها می موندن اونی هم که قرار بود بیاد پیششون مجبور شد برای انجام کاری بره لندن. خلاصه جور نشد اما به جاش رفتیم شهر بیرمینگهام همون رستوران ایرانی که غداشون هم خوب بود و جای شما خالی. هدیه ولنتاین هم آقای همسر آهنگ گل گلدون من رو با گیتار نواخت و برام ضبط کرد، اگه شد یه وقتی میذارم اینجا شما هم بشنوین. در کنارش هم دوتایی رفتیم یه رستوران جدید آمریکایی که عالی بود و دست آخرم برام یه کیف پولی و یه دسته گل خوشکل خرید واقعا چیزی لازم نداشتم و اینکه برام مهم بود چنتا کار ماشینم که لازم بود انجام بشه رو برام ردیف کنه که اونا هم خدا رو شکر انجام شد.

مامانم اینا همچنان دنبال خونه میگردن و با این وضع خراب قیمتها خونه هایی که پبدا کردن تا تصمیم میگیرن که بخرن در عرض چند روز 10 تا 20 تا گرونتر میشن. کاش بهم نگفته بودن که خونه رو فروختن اینجوری منم استرس گرفتم و نگرانم که چی میشه. تو رو خدا دعا کنید که این مشکل حل بشه. مامانم خسته شده و ناراحته خواهرم و داداشام هم هر روز دنبال خونه هستن ولی هنوز قیمتها داره میره بالا.


این روزا حال دیگه ای دارم ...









نظرات 8 + ارسال نظر
مریم چهارشنبه 2 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 05:30 ق.ظ

چه پست خوب و با انرژی بود مهسا جونم..
در مورد خونه هم کاش میذاشتن هر دو قرارداد رو با هم اوکی میکردن ولی الان هم تا چیز مناسبی دیدن سریع اقدام کنن .. انشالا که درست میشه و خونه مناسبی میخرن...

مامان شاپرک ها چهارشنبه 2 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 08:23 ق.ظ

گل قشنگم همه چی درست میشه امیدوارم زودتر خونه مورد نظرشون رو با ی قیمت ایده ال بخرند.برای ملودی جون خوشحالم می بوسمتون

فاطمه چهارشنبه 2 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 11:28 ق.ظ

سلام جیگرم.
بعضی از دکترای ایران انقدر فیس وافاده دارن که نگووو. عمرا وقتی یکی از بیماراشون رو ببینن بیان جلو وسلام بدن.
تهران هم یه روز آفتابی میشه فرداش بارون میادوهوا سرد میشه.اصلا نمیشه برای جایی که میخوای بری برنامه ریزی کنی.
دسته آقای همسر درد نکنه برای هدیه اش.
ملودی جون و نون خامه ای جون دلم براتون یه ذره شده. عاشقتونم خوشگلای من.
بووووووووس

آتوسا چهارشنبه 2 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 11:53 ق.ظ

واقعا این ماجرای خونه تو ایران خیلی استرس داره . دعا می کنم زودی با یه مورد خوب جابه جا شن

آفرین چهارشنبه 2 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 12:41 ب.ظ http://mylivesky.blogsky.com/

تبریک میگم به خاطر موفقیت دخترتون.
دلنگرانی هاتم به خدا بسپارو به خودش توکل کن.

[ بدون نام ] چهارشنبه 2 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 02:00 ب.ظ

آره مهسا جون اینجا قیمتا ثانیه ای میره بالا.خدابه داد هممون برسه.انشالله که خونواده زودتر خونه پیداکنن وهمه چی روبه راه بشه.تو هم با خیال راحت به زندکیت برسی

آفرین جمعه 4 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 09:55 ق.ظ http://mylivesky.blogsky.com/

با این روش ممکنه یه بیماری خاص از دید یه پزک عمومی مخفی بمونه و وقت درمان دیر بشه!

سفید برفی جمعه 4 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 06:04 ب.ظ

اول دعا میکنم که مادرتون موفق بشن خونه مورد نظرشونو پیدا کنن.خونه پیدا کردن تو ایران خیلی سخته
راستش دکترهای ایران همه شون چندان هم تر و تمیز نیستند...ای کاش کمی خوش اخلاق بودندهر چند یه وقتهایی بهشون حق میدم...میدونم چه سختی هایی د ارن!!
امیدوارم روز به روز دختر گلت بیشتر و بیشتر موفق باشه.بوس

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد